BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 29 maj 2011

Mors dag!

Idag är det mors dag och det firade jag med Andreas släkt.
Vi samlades hos hans mormor/morfar på fördrink och sen kom taxibilar och hämtade upp oss, sen körde vi rundor i Malmö. Tillslut hamnade vi på kronprinsen, Översten tror jag att restaurangen hette. 26e våningen och fin utsikt och läskig hiss. Jag tänker alltid; tänk om hissen ska gå i sönder? men vad är odsen?
Maten vad underbar!
Förrätt; nätmelon, någon skinka, rostat bröd, sallad och sås.
Varmrätt; Vitvinsponcherad rödsjötunga, potatismos i ugn, kräftskärtar och sås.
Efterrätt; Vitchokladmosse, jordgubbar och en chokladbit (stod Mors dag på den)
och självklart massa vin och goda skratt!

Sen åkte vi till kolonistugan igen, på kaffe och bakelser.

När vi kom hem så möttes jag av synen i sov rummet..
Amadeus hade fått ett anfall och slaktat min påse med mina nyinköpta strumpor på marknaden igår..
Det började redan inatt (enligt andreas) men jag sov som en stock, för en gångs skull!
Så börjar Amadeus sakta och "puffar" lite sen får han sina attack anfall och bara slaktar allt som kommer i hans väg! Mina strumpor låg utslängda i hela sovrummet, MINA strumpor!
Han vill inte leka med sina leksaker men gärna andra saker som kan iiiiritera Emelie.

Tex, en morgon. Jag vaknar av att jag hör hur något "klingar" till *suck*
*rafs rafs skraaaaap* kisar med det ena ögat, kollar igenom rummet för att se vad som orsakar detta störande ljud.. tystnad... *skraaaap pliiing skraap* vaa faaan händer? (irriterad emelie)
Sätter mig upp i sängen och ser Amadeus sitter på golvet vid skrivbordet och leker med något eller ja, tar sin tass och "puffar" på det.. säger till han "AMADEUS, sluta!"
han vänder sig och bara "mjauuu" och tittar onskefullt på mig dvs hans kända Evil eye "hähä nuuuu ska Emelie få.. nu ska hon upp!"
Fortsätter att leka med vad det nu är.. Jag kastar en kudde efter han så han går iväg men kommer lika snabbt tillbaka.. Så jag går upp och kollar vad han håller på med. Han har knuffat ner en liten Insexsnyckel ifrån Andreas skrivbord! 
Busiga katt!

Strumpslakten

0 kommentarer: